News4

شرایط مناسب سازه گلخانه1 min read

گلخانه یکی از راه حل های مدرن برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی می باشد و در بسیاری از کشور های قطبی یا کشور های استوایی که دارای آب و هوای سرد یا گرم هستند و یا با مشکل کم آبی رو به رو هستند، احداث گلخانه با توجه به نیاز روزافزون بازار، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات میتواند بهترین گزینه برای تولید میوه و سبزیجات در این مناطق باشد خارج از فصل این روش تولید و کشت، امروزه به یکی از سودآورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است. که با استفاده از اطلاعات ارائه شده می توانید از شرایط مناسب سازه گلخانه مطلع شوید.
شرایط مناسب سازه گلخانه
الف) برای گلخانه ها با قاب فلزی ، لوله های فلزی باید به دقت تراشیده و مطابق با استاندارد EN13031-1 گالوانیزه شوند. لوله ها باید عاری از هر گونه زاویه تیز بوده به گونه ای که باعث پارگی فیلم نشود و با مواد شیمیایی که ممکن است خواص فیلم را تغییر دهند، پوشش داده نشوند.
ب) شبکه های سیمی یا سیم ها باید گالوانیزه و مطابق با طبقه C استاندارد 10244-2EN باشند. هر سیمی را که آثار زنگ زدگی روی آن وجود دارد، جایگزین کنید. سیم ها را مطابق با دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده  تامین کننده سازه ، مرتب کنید. تعداد آن ها باید کافی باشد تا فیلم به طور متناسب وتا جایی که ممکن است نزدیک به کمان سازه قرار گیرد. برای جلوگیری از ارتعاش سیم ها در مقابل فیلم و خطر سوراخ شدن، سیم ها را به طور یکنواخت بکشید.
پ) در مورد بندها و تسمه های پلاستیکی ، اصول کلی مشابه را در خصوص چیدمان، تعداد و کشیدگی آنها اعمال کنید.
ت) از به کارگیری بندها وتسمه های سیاه یا تیره رنگ ، که می تواند منجر به تخریب گرمایی فیلم پوششی شود، اجتناب کنید.
ث) اگر دو گلخانه تونلی در مجاورت یکدیگر نصب شده باشند، به طوری برنامه ریزی کنید که فضای کافی بین دو گلخانه برای جای گذاری و نصب فیلم ها ایجاد شود ، به گونه ای که به طور مناسب کشیده شوند.
گلخانه دار باید از نوع کابل های فلزی و شبکه های سیمی سیم که به ترتیب در الف ) و ب) مشخص شده است، استفاده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست